Voorwaarden

OVEREENKOMST

Artikel 1: Begripsbepaling

1.1 Beheerder:
De beheerder van de portal BARCODE4u.nl.

1.2 Adverteerder:
Degene die, voor zichzelf of op last van een adverteerder, een overeenkomst sluit tot het plaatsen van een advertentie.

1.3 Advertentie:
Advertentie, aangeleverd door de adverteerder, in de vorm van een banner, button, tekst of enigerlei andere wijze. Maatvoering, type bestand, omvang en positie op de portal zijn in artikel 4 lid 1 t/m 6 gedefinieerd.

Artikel 2: Algemeen
2.1 Alle orders worden afgesloten op grond van deze overeenkomst.

2.2 De algemene voorwaarden van BARCODE4u.nl (zoals gedeponeerd onder nummer 20090356 bij de Kamer van Koophandel te Breda) maken onlosmakelijk deel uit deze overeenkomst en zijn als bijlage bijgevoegd.

2.3 Afwijkingen van deze overeenkomst gelden slechts indien en voor zover deze schriftelijk tussen de beheerder en adverteerder zijn overeengekomen.

Artikel 3: Contract en opzegtermijn
3.1 De duur van dit contract bedraagt 12 maanden.

3.2 Na verstrijken van de in artikel 3.1 genoemde contractduur wordt de overeenkomst automatisch verlengd met een gelijke periode.

3.3 De opzegtermijn bedraagt 30 dagen vóór het verstrijken van de onder 3.1 genoemde periode dan wel de door artikel 3.2 ingegane verlengingsperiode. De opzegging geschiedt altijd schriftelijk.

3.4 Het is niet toegestaan door het combineren van advertentiepubliciteit op één contract derden te doen profiteren van het voor dit contract geldende tarief.

Artikel 4: Advertentie
4.1 De geldende hoogte en breedte van banners en buttons zijn in de tarieftabel opgenomen.

4.3 De geldende bestandsgrootte van de banners en buttons zijn in de tarieftabel opgenomen.

4.4 Het type bestand dat zal worden geleverd is .jpg of .gif.

4.5 De advertentie zal worden gedraaid op webservers van de adverteerder.

4.6 De banner of button zal geplaatst worden op iedere pagina op de portal BARCODE4u.nl conform de genoemde positie in de tarieftabel.

4.7 De tekst voor de logo partner zal op een separate pagina worden opgenomen.

4.8 De banner, button, tekst of internetadres mogen geen inhoud bevatten welke inbreuk maakt op de rechten van derden of die in strijd is met het recht, de goede smaak of zeden.

Artikel 5: Eigendom materiaal
Het door of namens de adverteerder vervaardigde materiaal blijft eigendom van de adverteerder. De intellectuele eigendom van het door of namens de beheerder vervaardigde materiaal berust bij de beheerder.

Artikel 6: Voorbehoud
De beheerder behoudt zich te allen tijde het recht voor om zonder opgave van redenen advertentieopdrachten te weigeren.

Artikel 7: Aansprakelijkheid
De beheerder is niet aansprakelijk voor schade, ontstaan door het niet of niet correct plaatsen van advertenties.

Artikel 8: Klachten
Klachten, over de uitvoering van de advertentieopdrachten, dienen uiterlijk een maand na factuurdatum schriftelijk te worden ingediend. Indien binnen deze termijn geen klacht is ontvangen wordt de debiteur geacht akkoord te zijn met de nota. Klachten omtrent fouten in telefonisch opgegeven advertentieopdrachten of door fouten, ontstaan door onduidelijk handschrift van de adverteerder, worden niet geaccepteerd. Klachten over afwijking van kleur worden eveneens niet geaccepteerd.

Artikel 9: Overeengekomen prijs en betaling
9.1 De overeengekomen prijs van de banner, button, logopartner-vermelding of linkpartner-vermelding is opgenomen in de tarieftabel en is geldig in het vermelde jaar en luidt exclusief omzetbelasting.

9.2 Gedurende de lopende contractperiode zal de overeengekomen prijs niet worden aangepast.

9.3 De overeengekomen prijs wordt ieder kwartaal vooruit gefactureerd, tenzij in onderling overleg schriftelijk anders is overeengekomen. De betalingstermijn van de factuur bedraagt 14 dagen netto.

9.4 Alle kosten die aan het overboeken van het overeengekomen bedrag zijn verbonden, bijvoorbeeld kosten voor telefonische overboeking of koeriersdiensten, zijn voor rekening van de adverteerder.

Artikel 10: Plaatsing
10.1 Plaatsing van de banner, button, logopartnertekst of link wordt verricht zodra het verschuldigde factuurbedrag is ontvangen.

10.2 Indien het verschuldigde bedrag niet is voldaan, heeft de beheerder het recht om de banner, button, tekst of link te verwijderen. Herplaatsing vindt plaats na betaling.

Artikel 11: Slotbepalingen
11.1 Indien enige bepaling van deze overeenkomst om welke reden dan ook ongeldig, onuitvoerbaar of in strijd met de wet is, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid van de overige bepalingen van de overeenkomst aantasten.

11.2 Op alle met de beheerder gesloten overeenkomsten en de daaruit voortvloeiende rechtsbetrekkingen is het Nederlands recht van toepassing.


ALGEMENE VOORWAARDEN

BARCODE4u.nl, statutair gevestigd te Breda. Gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Breda op 13 september 2002 onder nummer 20090356

1. Inleiding
Onze adviseurs houden zich aan de professionele gedragsregels van de Orde van Organisatiekundigen en adviseurs (Ooa). Een versie van deze gedragsregels zenden wij u op het eerste verzoek toe, of is te downloaden van www.ooa.nl.

2. Definities
In deze ALGEMENE VOORWAARDEN wordt verstaan onder
- het bureau (ook aangeduid met wij en ons) het organisatieadviesbureau dat in haar overeenkomst met de opdrachtgever naar deze Voorwaarden verwijst.
- de opdrachtgever de contactpartner van het bureau
- de opdracht iedere overeenkomst van het bureau tot het leveren van diensten aan opdrachtgever.

3. Toepasselijkheid
Deze ALGEMENE VOORWAARDEN zijn van toepassing op alle overeenkomsten tot het leveren van diensten door het bureau.

4. Totstandkoming opdrachten
Onze offerte is gebaseerd op de informatie die ons door de opdrachtgever tot dan toe is verstrekt. De opdrachtgever staat ervoor in dat hij daarbij de voor de opzet en uitvoering van de opdracht essentiële informatie aan ons heeft verstrekt. Indien geen geldigheidsduur is vermeld, is de offerte niet verbindend tot het moment dat de opdracht ons wordt verstrekt en wij deze hebben geaccepteerd. Een mondelinge opdracht zal door ons schriftelijk worden bevestigd.

5. Uitvoering opdrachten
Wij zullen ons inspannen de door ons te leveren adviesdiensten naar beste inzicht en vermogen uit te voeren overeenkomst de eisen van goed vakmanschap.
Wij zullen de opdracht vanuit een professioneel onafhankelijke opstelling uitvoeren. Uiteraard zullen wij met de opdrachtgever overleggen over de wijze waarop de opdracht wordt uitgevoerd.
Wij zullen ons inspannen de opdracht binnen de afgesproken planning uit te voeren. De duur van de opdracht kan behalve door onze inspanning worden beïnvloed door allerlei factoren, zoals de kwaliteit van de informatie die wij verkrijgen en de medewerking die wordt verleend. Wij kunnen dan ook niet van tevoren exact aangeven hoeveel tijd voor het uitvoeren van de opdracht nodig zal zijn.
De resultaten van toepassing en gebruik van de door ons verrichte studies en verstrekte adviezen zijn afhankelijk van velerlei factoren, die buiten onze invloed vallen.
Ofschoon de opdracht door ons naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap wordt uitgevoerd, kunnen wij derhalve geen garantie geven met betrekking tot de resultaten van de door ons verrichte studies en verstrekte adviezen. Wij hebben een inspanningsverplichting.

6. Verplichtingen opdrachtgever
De opdrachtgever zorgt ervoor dat alle documenten en gegevens die wij nodig hebben voor het conform de afgesproken planning uitvoeren van de opdracht, tijdig in ons bezit komen. Verder moeten wij kunnen rekenen op de tijdige beschikbaarheid van de bij onze werkzaamheden betrokken medewerkers van de organisatie van de opdrachtgever. De opdrachtgever geeft derden, die hij bij de uitvoering van de opdracht wenst te betrekken geen opdracht dan in afstemming met ons.
Wanneer wij daarom verzoeken, zal ons gedurende de looptijd van de opdracht een eigen werkruimte met telefoonaansluiting kosteloos ter beschikking worden gesteld.

7. Vertrouwelijk
Wij zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie en gegevens van de opdrachtgever jegens derden. Wij zullen verder in het kader van de opdracht alle voorzorgsmaatregelen nemen ter bescherming van de belangen van de opdrachtgever. Evenzo zal de opdrachtgever zonder instemming anderzijds aan derden geen mededelingen doen over onze aanpak, werkwijze e.d. dan wel onze rapportage ter beschikking stellen.

8. Personeel
Wij kunnen na overleg met de opdrachtgever de samenstelling van ons adviseurs-team wijzigen, indien wij menen dat dit voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk is. De wijziging mag de deskundigheid van het adviseurs-team niet verminderen, noch de continuïteit van de opdracht ongunstig beïnvloeden.
Geen van de direct bij de opdracht betrokken partijen mag tijdens de uitvoering van de opdracht en binnen een jaar na beëindiging hiervan personeel van de wederpartij in dienst nemen, noch met dit personeel over indiensttreding onderhandelen, dan in overleg met de wederpartij.

9. Aanpassing opdrachten
Mochten er zich in het kader van de opdracht omstandigheden voordoen die bij de start van de opdracht niet waren voorzien dan zal wederzijds en in goede harmonie naar een oplossing worden gezocht. Zonodig kan in dit geval aanpassing van de opdracht plaatsvinden. Bij voortzetting van de opdracht zullen aangepaste en nieuwe condities toegevoegd worden aan deze opdracht en daarmee een geheel vormen. Niet tijdige uitvoering van enig onderdeel van de opdracht heeft de opdrachtgever niet het recht de overeenkomst te ontbinden, tenzij tevoren het specifieke belang van een bepaalde termijn door de opdrachtgever schriftelijk is vastgelegd en dit door ons schriftelijk is geaccepteerd.

10. Tarieven en kosten
In onze tarieven en de daarop gebaseerde kostenramingen zijn alle kosten (waaronder de normale secretariaats,- reis,- en verblijfkosten) inbegrepen, uitgezonderd de kosten van eventuele buitenlandse reizen en grote oplagen van notities, rapporten e.d., deze zullen afzonderlijk in rekening worden gebracht (een indicatieve limiet bedraagt 10 stuks). De kosten van derden, die wij ten behoeve van de opdracht moeten maken, worden aan de opdrachtgever doorberekend. Een tussentijdse verandering van het niveau van lonen en kosten, die ons noodzaakt tot tariefaanpassing, zal worden doorberekend.

11. Betaling
Onze werkzaamheden worden in principe op basis van bestede tijd en gemaakte kosten aan de opdrachtgever in rekening gebracht. Tenzij een andere betalingsregeling is overeengekomen, zenden wij een maal per maand een (voorschot)factuur. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na de factuurdatum.

In onze honorariumberekeningen zijn geen rentekosten opgenomen. Indien de (voorschot)declaratie 30 dagen na de vervaldatum nog niet is betaald, kunnen wij vanaf de vervaldatum de wettelijke rente in rekening brengen. Indien betaling niet plaatsvindt binnen 8 weken na de vervaldatum, kunnen wij de uitvoering van de opdracht opschorten.
De opdracht is in financiële zin afgesloten op het moment dat de eindafrekening door de opdrachtgever is goedgekeurd. Deze eindafrekening moet door de opdrachtgever worden goedgekeurd binnen 14 dagen na ontvangst. Indien de opdrachtgever binnen deze termijn niet reageert, wordt de eindafrekening geachte te zijn goedgekeurd.

Alle gerechtelijke alsmede buitengerechtelijke kosten verband houdende met de inning van enige vordering op de opdrachtgever komen te zijnen laste. De buitengerechtelijke kosten zullen geacht worden ten minste 15 % te bedragen van het te vorderen bedrag. Ingeval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn de opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het bedrag van de declaratie, ongeacht de wijze van tenaamstelling van de factuur.

12. Voortijdige beëindiging opdrachten
Ingeval een van beide partijen in staat van faillissement geraakt, surseance van betaling aanvraagt, heeft de ander het recht de opdracht te beëindigen.

13. Aansprakelijkheid
Het bureau is alleen aansprakelijk voor eventuele schade tijdens de uitvoering van de opdracht bij de opdrachtgever ontstaan, die het directe gevolg is van verwijtbare gedragingen van haar adviseur(s). Onze aansprakelijkheid is beperkt tot de hoogte van het honorarium in de betreffende opdracht. Wij zijn niet aansprakelijk voor alle overige (gevolg) schade, noch voor schade geleden door derden. Hiervoor dient de opdrachtgever ons te vrijwaren. De toepassing en het gebruik van onze adviezen zijn geheel voor risico van de opdrachtgever.

14. Eigendom
Het auteursrecht, het recht van tekening of model of enig ander intellectueel eigendomsrecht met betrekking tot het advies dat wordt gegeven, berust bij ons bureau. Opdrachtgever verkrijgt het recht op gebruik van dit eigendom binnen het organisatiedeel waarop de opdracht betrekking heeft.

15. Geschillen
Indien door of naar aanleiding van de opdracht een geschil rijst tussen de opdrachtgever en het bureau, dan zullen partijen trachten dit geschil door minnelijk overleg op te lossen. Hiertoe wordt ook gerekend de mogelijkheid het geschilgezamenlijk voor te leggen aan een onafhankelijke deskundige voor advies of bemiddeling.
Indien het geschil hierdoor niet wordt opgelost, dan zal het worden voorgelegd aan de bevoegde burgerlijke rechter.
Op alle offertes en op alle opdrachten is het Nederlands recht van toepassing met uitsluiting van elk ander recht.

16. Algemene Bepalingen
Tegenover deze voorwaarden zijn eventuele voorwaarden van de opdrachtgever, waarop ook gesteld of gedeponeerd voor ons bureau niet verbindend, tenzij deze kennelijk bij het aangaan van de overeenkomst door ons bureau zijn geaccepteerd.


C) 2006 - www.BARCODE4u.nl - Alle rechten voorbehouden

Deze pagina afdrukken